Politici de retur

 

1. Comunicarea deciziei de retragere

 

Conform Ordonantei de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, consumatorul persoana fizica beneficiaza de o perioada de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului sau de la data primirii ultimului produs din aceeasi comanda, pentru a-si exprima dorinta de a se retrage dintr-un contract la distanţa (vanzare online), fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere. Consumatorul va suporta costurile directe legate de returnarea produselor (de ex. cheltuielile postale) si costurile privind diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora (de ex. soc mecanic, urme de uzura, zgarieturi, loviri, ciobituri etc.), diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarii produselor.

 

Persoanele juridice nu beneficiaza de drept de retragere.

 

Exercitarea dreptului de retragere se efectueaza de catre consumator prin completarea formularului de retragere sau prin exprimarea deciziei de retragere printr-o declaratie scrisa neechivoca, transmisa vanzatorului pe un suport durabil (de ex. e-mail), urmand ca EURO GSM IMPEX S.R.L. sa raspunda solicitarii de retragere prin posta electronica.

Pentru a putea exercita dreptul de retragere, consumatorul trebuie sa ne informeze cu privire la: denumirea produsului, numarul si data comenzii, data primirii comenzi, adresa, numarul de telefon, contul bancar si titularul pentru restituirea banilor. Daca notificarea se face pe suport de hartie, este necesar sa o semnati.  

Formularul de retragere poate fi descarcat aici.

 

2. Returnarea produsului

 

In cazul exercitarii dreptului de retragere conform celor de mai sus, consumatorul are obligatia de a returna sau de a inmana produsele vanzatorului, in decurs de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care a comunicat vanzatorului decizia sa de retragere (completarea formularului de retragere). Produsele se transmit la adresa sediului social al vanzatorului, respectiv: Cluj-Napoca, Bd. Muncii nr. 18, judetul Cluj, prin Cargus curierat rapid, pe cheltuiala consumatorului, in atentia departamentului service.

In cazul returnarii produselor achizitionate prin aplicarea de cupoane (vouchere) valorice se restituie valoarea efectiv achitata de catre consumator pentru produsul returnat.

Daca produsele livrate au fost insotite de accesorii si eventuale cadouri, acestea trebuie returnate impreuna cu produsele returnate.

 

2.a. Produse care se pot returna doar sigilate:

 

- Consumabile (de ex. folii, huse etc.);

- Produse care contin licente activate sau preinstalate;

- Orice produs care are consumabile se va accepta doar in conditia in care consumabilele sunt sigilate;

- Castile cu fir sau Bluetooth - din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena;

 

 2.b. Produse nereturnabile:

 

- Produse carora le-a fost modificat sistemul de operare;

- Produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

- Produse confecţionate dupa specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

- Inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;

- Conţinut digital care nu este livrat pe un suport material;

 

3. Starea produselor returnate

 

Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost livrate: stare fizica intacta (fara urme de uzura excesiva, ciobituri, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice etc.), functionale in parametrii normali, cu conturile personale sterse, sa nu fie parolate, sa nu aiba alte licente activate sau programe instalate decat cel cu care produsul a fost achizitionat, sa nu aiba sistemul de operare dezinstalat, sa nu fi suferit nici un fel de interventie in service, sa contina toate accesoriile, cu etichetele intacte si cu certificatul de garantie si documentul fiscal de achizitie in original. Este recomandat ca ambalajul sa fie cel original.

 

Consumatorul raspunde pentru produsele returnate prezentand modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc., diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.

 

La primirea produsului, vanzatorul va verifica starea acestuia si, daca este cazul, il va trimite catre o unitate de service pentru constatarea diminuarii valorii (de ex. costurile aducerii la conformitate), urmand sa notifice consumatorul despre decizia luata.

 

Unele produse se pot returna doar sigilate, conform punctului 2.a de mai sus, iar exceptiile privind retragerea din contract sunt prevazute la punctul 2.b.

 

Pentru a evita deteriorarea in timpul transportului a produselor returnate, in special in cazul produselor fragile, consumatorul trebuie sa respecte conditiile de ambalare ale produselor, recomandate de catre societatea de curierat rapid ales. In orice caz, este absolut necesar ca produsele sa fie impachetate cat mai compact posibil, iar ambalajul sa respecte urmatoarele conditii:

-       exteriorul – destul de rezistent incat sa nu cedeze din cauza greutatii continutului;

-       interiorul – umplut cu material protector care sa nu permita miscarea continutului;

Recomandam utilizarea de ambalaj din carton presat, umplut cu polistiren sau alt material protector. Etichetarea coletelor cu “Fragil” nu inlocuieste o ambalare corespunzatoare.

 

Recomandari si solutii de ambalare pentru pregatirea expedierilor:

•   Alegeti dimensiunile si tipul ambalajului in functie de continutul expedierii;

•   Pentru a preveni deplasarea continutului in colet pe durata transportului, asigurati-va ca utilizati suficient material protector;

•   Plasati bunurile fragile in centrul coletului si asigurati-va ca articolele nu sunt in contact direct unul cu celalalt.

•   Cele sase laturi ale ambalajului trebuie sa fie protejate la interior cu polistiren sau alt material protector;

•   In cazul echipamentelor de telecomunicatii, se va utiliza ambalajul special oferit de catre producator pentru transport sau ambalaj din lemn umplut cu polistiren sau alt material protector.

•   Cand aplicati banda adeziva pe cutiile de carton inchise, treceti un rand de banda adeziva deasupra si alte doua randuri pe laterale pentru a le sustine. Cu cat este mai greu coletul, cu atat mai multa banda adeziva este necesara.

 

4. Returnarea banilor

 

Cumparatorul are dreptul de a i se rambursa toate sumele pe care le-a achitat drept plata vanzatorului, inclusiv costurile livrarii pentru achizitia produsului, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care vanzatorul este informat de decizia de retragere din contract, dar nu mai devreme de data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii, cu exceptia situatiei in care vanzatorul a constatat diminuarea valorii produsului, conform punctului 3 de mai sus, caz in care va returna consumatorului valoarea diminuata.

 

In cazul in care, cu ocazia achizitionarii produsului, consumatorul a ales un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de vanzator, EURO GSM IMPEX S.R.L. nu este obligat de a rambursa costurile suplimentare efectuate cu transportul ales de catre consumator.

 

De asemenea, sumele reprezentand costurile suplimentare aferente livrarii bunurilor (de ex. 3 Lei pentru verificarea coletului la livrare) nu se returneaza.

 

Consumatorul este de acord ca sumele cuvenite ca urmare a retragerii din contract sa se ramburseze prin virament bancar, in contul consumatorului specificat in cadrul formularului de retragere sau comunicat impreuna cu exprimarea deciziei de retragere din contract. In cazul in care produsele au fost cumparate prin solutia de plata in rate utilizand cardul de DEBIT prin ONEY, vanzatorul va restitui contravaloarea produselor in contul bancar indicat de Oney Bank, consumatorul urmand sa primeasca sumele achitate de la Oney Bank in termenele si conditiile stipulate in contractul de credit. 

 

5. Dreptul de retur dupa expirarea termenului de 14 zile de la data primirii produselor:

 

In plus, fata de cele prezentate mai sus, Euro Gsm Impex SRL ofera persoanelor fizice (consumatori) posibilitatea de a returna produsele si dupa expirarea termenului de 14 zile de la data primirii acestora, pana la 30 de zile calendaristice calculate de la data primirii produsului sau a ultimului produs din comanda. Persoanele juridice nu beneficiaza de drept de retragere.

 

In aceasta perioada de 15 – 30 de zile de la data primirii produselor, se aplica urmatoarele reguli:

  • exercitarea dreptului de retragere se efectueaza de catre consumator prin completarea formularului de retragere sau prin exprimarea deciziei de retragere printr-o declaratie neechivoca, transmisa vanzatorului pe un suport durabil (de ex. e-mail);

  • produsul trebuie returnat vanzatorului prin curierat rapid pe cheltuiala consumatorului, in termen de 5 zile lucratoare de la data formularii cererii de retragere, in caz contrar, solicitarea se considera anulata;

  • nu se pot returna sau se pot returna conditionat produsele enumerate la punctul 2.a. si 2.b. de mai sus, precum si cele enumerate mai jos;

  • produsele returnate trebuie sa fie functionale, in parametrii normali si sa fie insotite de certificatul de garantie in original, documentul fiscal de achizitie, in original.

  • produsele returnate nu trebuie sa aiba urme de folosinta, uzura, zgarieturi, matuire, deteriorari mecanice si trebuie sa aiba ambalajul original intact si sa nu fi suferit nici un fel de interventie in service, trebuie sa contina toate accesoriile, cu etichetele intacte, cu conturile personale si parolele personale sterse etc.

  • nu se accepta la retur produsele achizitionate cu discount din cauza unor defecte estetice/resigilate, produsele achizitionate prin sistem de rate, produsele care au alte licente activate decat cel cu care a fost achizitionat produsul din magazinul online www.eurogsm.ro, sau de pe care a fost dezinstalat sistemul de operare sau au fost instalate alte programe decat cele cu care a fost livrat.

  • daca produsele livrate au fost insotite de eventuale cadouri, acestea trebuie returnate impreuna cu produsele returnate.

  • in termen de 15 zile lucratoare de la data primirii produsului returnat, vanzatorul va verifica starea produsului, iar daca va constata ca acesta nu indeplineste conditiile pentru retur mentionate mai sus, va informa Consumatorul despre acest fapt, produsul urmand a fi returnat consumatorului prin curier rapid, cu plata la destinatie. In cazul in care vanzatorul a aprobat cererea de retragere din contract suma va fi tranferata in contul bancar indicat in cererea de retragere, aceasta plata reprezentand contravaloarea produsului asa cum a fost ea inscrisa pe documentul fiscal ce probeaza achizitia. In cazul in care produsele au fost cumparate prin solutia de plata in rate utilizand cardul de DEBIT prin ONEY, vanzatorul va restitui contravaloarea produselor in contul bancar indicat de Oney Bank, consumatorul urmand sa primeasca sumele achitate de la Oney Bank in termenele si conditiile stipulate in contractul de credit.

 

Returul in perioada 15 - 30 de zile nu aduce atingere drepturilor consumatorilor prevazute de OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

 

Partener

Copyright © 2023 EuroGsm | All Rights Reserved